I drömmarnas land

Ledsen om jag inte skrivit på ett par dagar men det där med barnvagn gjorde mig helt slutkörd...nevars. Jag jobbade hela helgen dvs tre nätter och sen slog koman till. Hade jag aldrig sagt att jag har lätt för att vända tillbaka dygnet så hade det förblitt så. Nu iaf så sov jag till halv två i måndags efter nattajobbet, sen var jag som en klubbad säl hela dagen men så brukar det vara, till det värsta...halv sju på kvällen somnade jag i soffan! Jag somnar aldrig i soffan! Jag har för stort kontrollbehov för att kunna slappna av och en sak till...ted somnade också! Kl nio vaknade vi iofs och låg och slötittade lite på tv men sen blev den sängen halv tio och sen sov jag i 14 timmar! Non stop! herrejeda så gissa om gårdagsnatten blev sömnlös, suck och till följd av det kom illamåendet tillbaka, uäää.

På tisdagen åkte jag i koma till Olga och fick öva lite på lille Filip, så glad bebis vill jag med ha, tack för fikat och vad kul att kläderna passade!

Nu känner jag mig i form igen då gårdagen (7-16) spenderades på jobbet med 5S-gruppen, den flitiga gruppen som gillar ordning och reda. Om ca 2h kommer syster Linnéa och sen vankas en enkelnatt och sen ska vi ta helg utan flera missöden i sömnen=)

Syster Ida sa att jag är i en drömperiod nu, måste stämma för fy f*n vad jag drömt inatt; fylla, rött läppstift, båtar, drinkar, malin & zeb, tårar, skrik, 200kr-sedlar. Dröm, dröm. Appråpå drömmar så är det ju hög tid för julklappar, jag har skrivit en liten önskelista:

* ett BADKAR
* smyckeskrin ala shabby chic för mina halsband
* manikyr för gravid fingrar ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0