På väg att spricka?

Nu är det "bara" fem veckor kvar till beräknad nedkomst och jag tror bestämt att jag kommer spricka närsom helst. Magen är konstant stenhård och är det någongång under den här graviditeten som det känns befogat att gnälla så är det nu. För med en stenhård mage som står rakt ut är det rätt besvärligt när man ska resa sig ur sängen, knyta skorna, när man tappat något på golvet eller när man ska raka benen. Älskling säger att han ska hänga upp dävertar lite här och där så jag klarar mig även när inte han är hemma. För när han är hemma så får han putta på mig så jag kommer upp. Märklig och helt fantastisk känsla att vi snart är tre, och jag tycker att veckorna springer förbi.

I helgen var vi i Malmö hos kära mamma och man och småsystrar. Det var mycket trevligt, men jag känner att jag inte alltid är så trevlig och jag är ledsen om det blev mycket gnäll från min sida. Men att gå på stan är inte jättekul nu och att åka bil är inte heller skoj då det spänner och boxas i magen. Jag tackar iaf för mycket god mat och tack för de fina bebiskläderna!!

Tekakorna blev mäkta populära här hemma så idag gjorde jag en sats till, så nu är vi redo för familjeliv där vi slipper gå till affären den närmsta veckan=)

Veckan som följer ska jag luncha med lite arbetskamrater, sen ska jag fixa en födelsedagspresent till systeryster Zara eftersom vi ska o hälsa på de i Linköping till helgen. Ska bli såååå roligt och jag längtar supermycket!!

Neh, nu ska jag fortsätta vara bullmamma fast nu blir det laxsås och pasta som ska tillagas.

Snart spricker jag sannerligen!         


Baka,baka liten kaka...



Vem vill tekaka smaka?


Kommentarer
Postat av: Ida

Du är så fin Emma o tro mig när magen är borta så kommer du ändå sakna den, jag har sagt de förr o säger de igen.

Men som sagt de som kommer ut är så mycket underbarare än stora magen :)

Vill med baka ju :(

2011-02-09 @ 09:09:15
URL: http://fruskoglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0