Alma 4 månader

Jaha, så har vår lilla skatt redan hunnit bli fyra månader! Tiden går alldeles för fort. Njuter av varje sekund tillsammans med lilla fröken, hon utvecklas varje dag och nu är det minsann dags för smakportioner=) Vi har köpt hem lite gröt så imorgon efter BVC-besöket blir det nog till att testa lite. Ska bli riktigt roligt och känns som ett nytt spännande steg i hennes liv. Tycker det är så roligt att se hur finurlig hon är vår dotter och hur hon kommer på nya grejer hela tiden.. Och den absolut mysigaste stunden på dagen är på morgonen efter morgonmaten, då får hon komma upp och ligga mellan oss, hon ligger och tittar på mig med sina stora blåa ögon, plockar med mina fingrar och man ser hur hennes ögonlock blir tyngre o tyngre, den stunden vill jag inte byta ut mot någonting!!!

Helammar fortfarande och jag tror allt att hon vuxit en hel del sen sist för nu sitter strl 62 perfekt. Hon vägrar flaska, vi har testat ge ersättning på sked men då klöker hon. Kvällarna går mycket bättre, hon somnar mellan 20-21 och sover till 3-4 då det är dags för mat igen. Så nu får mamma och pappa lite kvalitetstid vilket vi tycker om=) Hon sover fortfarande i vaggan men snart ska vi byta till spjälsängen då hon har kommit på att man kan slänga upp fötterna på kanten.  Älskar att vara mamma, älskar livet med familj, jag skulle inte byta ut det mot någonting alls i hela världen!!! Nu känns det ju även som att man har lite semester när man har två extra händer här hemma, men jag skulle inte vilja ha det så jämt. Alma och jag vi har våra rutiner och det tycker vi om. Men snart är det höst och grått o kallt så då kommer jag ångra att jag sa det;) Nästa månad ska vi börja på babysim, superskoj ska det bli! Och Almas kompis Agnes ska gå i samma grupp så det blir trevligt med lite mammasällskap också.

Om en vecka är det dags för dop, då både jag och Ted har stor släkt så blir det ett ganska stort dop med 36 vuxna. Så kommande vecka går det åt att fixa o trixa.

Nu är det dags för kvällsrutin och nattning sen blir det långfilm med min älskade hälft!

Puss & go

       

Kommentarer
Postat av: Ewelou

Myyyyys!! Längtar till dopet!! <3 LOVE

2011-07-25 @ 14:49:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0