En aktiv vecka

Denna vecka har vi haft något planerat i stort sätt varje dag. Men onsdagen var mest äventyrlig. Då lastade vi bilen med två bilbarnstolar, två shoppingglada mammor och två bebisar. Jag, Alma, Cecilia och Agnes åkte till Helsingborg för en hel dag på IKEA. Och det blev verkligen en hel dag. Åkte 10.00 från Halmstad och var hemma igen 16.30. Tur vi inte hade vagnarna med oss för då hade vi inte kunnat shoppa så mycket=) Våra bebisar hängde i varsin bärsele och vi hade armarna fria att plocka kundvagnarna fulla. När vi kom till tavel/spegelavdelningen protesterade Alma, drömde något och var svårtröstad, så hon fick flyttas ner i bilbarnstolen på kundvagnen. Sen var allt bra igen. Gick över förväntan, Alma tyckte tom om att åka bil och nästa utflykt med fam Karlsson/Bengtsson kommer bli till Väla för det orkade vi inte riktigt med denna dag;)

Så onsdagkvällen bestod av att inreda klart Almas rum, nu saknas bara lite förvaringslådor och en ny fönsterlampa som jag ska beställa från färg&form när ekonomin tillåter.

I torsdags kom syster Linnéa på besök. Alma fick finfina presenter (som vanligt) TACK! Vi myste och pratade massor, riktigt skoj när familjen kommer på besök, önskar att alla kunde komma oftare så de fick se hur Alma utvecklas och hur vi har det. Men men...

Fredagen blev ett kapitel för sig med återbesök på MVC, däckbyte, panikshopping i ösregn och slutligen en lugn och behaglig kväll med taco.

Igår var vi på grillkväll hos våra nyfunna vänner/grannar, mycket mycket trevligt!

Nu har Ted gått på SEMESTER så nu tar Alma och jag också semester, UNDERBART!!! Ska njuta varje sekund..

 Mot HBG!!
 Agnes verkade lite skeptisk till det här med shopping men det gick bra ändå=)
 Totaldäckad Alma i kundvagnen

     
En prinsessa ska självklart ha ett prinsessrum...

 MIN pappa, bara MIN

 Bjuder en trött moster Nea på lite morgonmys

Kommentarer
Postat av: Malin

Åhh så fint rummet blir! :) En liten prinsessa är hon minsann! Som jag gärna vill träffa snart...Och prinsessans söta mamma också ;) Saknar er! Har jobbat helgen men är ledig på tisdag. Ringer då så vi kan snacka ikapp oss lite. PUSS

2011-07-10 @ 16:46:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0