En helt vanlig dag

Idag har vi bara haft en alldeles vanlig dag. Vi har varit hos BVC och Alma har gått upp bra i vikt och väger nu nästan 6kg, hon har inte vuxit något på längden men hennes föräldrar är ju å andra sidan inte särskilt långa:) Vi lägger nu flaskan på hyllan och testar igen när vi känner att det blir jobbigt att inte sova på nätterna. Nu har hon somnat innan kl 20 i nästan en vecka och därmed får vi egentid och chans att vila. Nästa amning blir då inte fören 1-2 och sen står hon sig till kl 6. Nattmålet vid 1-2 skulle jag mer än gärna klara mig utan men med tanke på att hon somnar så tidigt så behöver hon väl det.

Varje dag går vi en promenad runt Karlslund så även idag. Supermysig runda och man glömmer nästan att man bor i Halmstad för det känns så idylliskt och på landet. Precis som jag vill ha det:) Nu sover smulan gott i sin säng. Där hon för övrigt sover som bäst nuförtiden, vagnen har därmed fått flytta ner till förrådet och nu somnar hon antingen i famnen eller vaggan på kvällarna, skönt!

Jag älskar när vardagsrutinerna är på plats igen, när allt bara flyter på. Jag är duktig på att gnälla över tvätthögen och att det ibland känns som att man inte gör annat än tvättar, viker tvätt, städar osv. Men det är något viss med vardagen och man bara är och tar allt som det kommer...

Nu är det någon som påkallar min uppmärksamhet:)


   
Raska steg upp för backen, stannar och blickar ut över Halmstad...

   
...skymtar hemmet, går en omväg pga grävmaskiner, genar mellan husen...

 
.. och efter 6km är vi hemma och Alma är lika vaken som när vi gick hemifrån:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0