Soliga dagar

Denna veckan har varit fantastisk på alla sätt och vis. Solen har skinit, himlen har varit oskyldigt blå och dagarna har flytit på riktigt bra! I onsdags var vi på badutflykt med Cecilia (en mamma jag lärt känna från BVC-gruppen) och hennes dotter Agnes (Almas kompis som är exakt en månad yngre). Vi for till Tostarpasjön och medans tjejerna låg och sov satt vi i solen och pratade och picknickade. Jag tog mig även ett dopp och det var riktigt skönt! Ser till att alltid ha två-tre bikiniöverdelar med mig nuförtiden så att man kan byta och slippa mjölkstockning. Dessvärre är det 1 av 3 som sitter bra, brösten har ju liksom fått lite ny skepnad sen vårt lilla smultron kom till världen=)

I helgen har vi bara varit, min lilla familj och jag. Lördagen var vi en sväng på stan, shoppade loss lite höstkläder på PoP:s rea, tog en glass på torget och strosade runt. Igår åkte vi ut till Laxvik och brände fläsket lite. Riktigt mysigt som vanligt! Nu räknar vi ner dagarna till pappa Ted går på semester vilket ska bli otroligt skönt att få ha honom hemma i fyra hela veckor! Det enda vi har planerat än så länge är Kolmården, Öland och dop. Sen blir det sannorlikt en del spontana roadtrips och grillkvällar i trevligt sällskap..

Imorgon ska vi till BVC igen, lillan tar nu flaskan (NUK m anatomisk dinapp) men hon är inte överförjust i ersättning så vi har lagt det lite på hyllan, tror hon vuxit en del iaf. På onsdag ska jag, Cecilia, Alma & Agnes till IKEA, torsdagen får vi besök av Almas moster Linnéa och på fredag är det återbesök hos MVC. Sen har Ted SEMESTER!!

Försöker planera så mkt som möjligt inför dopet nu innan semestern börjar så vi bara kan njuta sen. Nu är det "bara" maten som ska inhandlas annars är nog det mesta färdigt=)

Soliga kramar från oss

 Håller hårt i leksakerna på gymmet

 Dagdrömmer (som sin mor) på balkongen

 Tycker det är jättekul när pappa gör pruttljud med munnen

 Duktig tjeja!!


Kommentarer
Postat av: Moster Nea

Gud vad söt hon är. Älskar att läsa om ert liv, låter så himla mysigt. Lillpluttan har verkligen vuxit, ska bli så roligt att komma till er :-)



Love <3

2011-07-04 @ 15:25:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0