Att vårda ett förhållande

Vare sig det är en familjär-, vänskaplig- eller ett kärleksförhållande så behöver det vårdas. Poleras lite på ytan, putsas lite på insidan och se över små skråmor och repor. Det har vi gjort idag. Jag och den mest älskvärda personen i mitt liv. Sen Alma kom till världen har livet definitivt ändrats, inte till det sämre, men till det annorlunda. Nu får vi anpassa oss efter henne. Det går liksom inte att planera in en filmkväll, för då blir det inge filmkväll. Istället får man ta tillvara på de stunder som hon sover eller nöjer sig med att vara själv en stund.

I eftermiddags överraskade vi Ted. Han hade cyklat till jobbet så vi hämtade upp honom med bilen. Därefter bar det iväg till Laxvik "vårt" kärleksnäste. Jag hade ordnat med picknick och efter ett dopp i det blå så satte vi igång grillen. Alma älskar att sova utomhus och sov hela tiden förutom några kortare matpauser. Och vi fick tid att mysa och bara vara oss själva för en stund, prata om framtiden, äta gott och bara vara sådär kära som bara vi kan. Jag älskar dig mest av allt Ted Karl Erik Nilsson!!! Tillsammans är vi oslagbara.

Nu ber vi till högre makter att det blir ett hus till salu, för i Laxvik vill vi bo...

Kärlek!

     

     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0