M som i Mars, magisk månad

Jag har suttit och klurat på vad jag egentligen ska skriva, är egentligen alldeles för trött för att skriva och gnäll o elände är det sista man vill läsa om. Men idag är det 1 Mars, lillasyster Zara fyller 23 år!! Tycker fortfarande det känns som jag är runt 22-23 men det var ju ett tag sen. Grattis återigen älskade syster!

I denna månad kommer vi bli tre, våran skatt kan komma närsomhelst och allt känns helt ofattbart magiskt och spännande. Vi längtar så mycket efter dig där inne nu och vi är så nyfikna på vad du är för en filur. Men kom när du är redo, då tar vi emot dig med öppna famnar och du kommer få så mycket kärlek!

I helgen var världens bästa Malin här med sin fästman John. Lördagen spenderade vi lite på stan och myste med en fika på Broktorpsgården, senare på kvällen så åt vi på Lilla Helfwetet och trots att vi fick vänta 45min på vårat bord så var det värt det för jädrar vilken god mat de har. Under middagen fick jag kraftiga sammandragningar och värkar som kom och gick var 10:e min,blev blek och kallsvettig och tänkte "va fan, inte nu". Ted (stackarn) slängde i sig maten, inga lammracks får ju gå till spillo;) Men efter ca 30-45min gick det över och vi kunde andas ut och äta maten i lugn och ro. Tack Malin & John för de söta bebiskläderna och boken, nu ska jag öva barnvisor och ramsor=)

Däremot har det fortsatt vara såhär nu varje kväll/natt och igår skulle jag varit hos barnmorskan men hon var sjuk...IGEN! Fick ny tid till imorrn, men den ringde de om idag så nu är den ombokad till torsdag. Och då tänker jag baske mig gå dit. Är så frustrerande att de bara kan ringa o boka om, boka om och boka om, jag är ju faktiskt förstföderska och jag vill veta att allt är bra och få mina kontroller!!  Värkarna är inte tillräckligt täta eller intensiva så än så länge är jag lugn, men däremot spänd och nyfiken på om det kan vara början till något... Igår var jag en sväng på stan med Emma Jönsson, det var supermysigt och vi kan verkligen sitta och prata i timmar om bebis, graviditet och förlossning. Härligt att ha någon att dela alla funderingar med! Emma ska ha bebis ca 6veckor efter oss så till våren kommer det bli massa härliga picknicks och promenader.

I veckan ska vi o titta på lite bilar. Vi sålde våran förra veckan så nu har vi ingen bil =(men vi har iaf kommit överens om att vi ska ha en passat, helst svart/silver/vit. Nu får vi nöja oss med Teds firmabil sålänge, det är iaf en trygghet ifall vi skulle behöva ta oss till förlossningen. 

Usch,vilket tråkigt inlägg. Men idag är jag tråkig. Lullar bara omkring i en dvala känns det som, natten var jobbig och jag sov inte mycket alls. Och sov jag så drömde jag att jag hade "mensvärk", var jag vaken så kände jag att jag hade "mensvärk", trots att jag tagit panodil eftersom den dära visdomstanden ska spöka igen...

Imorgon är en ny dag och då ska jag minsann baka massa limpor och knåda degen som aldrig förr, vara full av energi och ha massa inspiration=)

Klickbara bilder.

        

Nu lilla älskling där inne kan du komma ut!



Nästan allt är klart. Vi ska måla kortväggen där spjälsängen står i någon varm färg och sen ska det upp någon väggtext vid sekretären. Och jakten på karmstol eller pinnstol i rokokostil fortsätter...

Kommentarer
Postat av: Zara

Tack igen Emma! Och så himla fint ni fått det i rummet, jättemysigt! Men, skulle ni inta ha vaggan eller har jag fattat fel? Och jag såg att den lilla "igelkotten" eller vad det nu ska föreställa låg i vagnen och väntade, precis som jaaaag! Snart, snart, snart...



LOVE!

2011-03-01 @ 16:03:46
URL: http://nogg.se/zowo
Postat av: Emma

Joo,vaggan står i vårat sovrum. Där ska bebisen sova först=) Bredvid våran säng.. Ja vi längtar också! Självklart måste kotten från moster zara vara med=)

LOVE

2011-03-01 @ 16:56:53
URL: http://ammemmsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0