En regning vecka

Är det juni övermorgon eller har vädret backat tillbaka till april? Förra veckan har det ju verkligen regnat, iofs bra för mina blommor som blommar som aldrig förr, tacktack! Men man har blivit väldigt bunden inomhus. I torsdags däremot var det uppehåll så då passade vi på att fika med lite arbetskamrater på stan, Alma sov hela tiden och ville minsann inte bjuda på något bebismys, så är det ibland=)

Annars har vi mest varit hemma och skaffat bra rutiner i vardagen (trodde vi). Alma har somnat före 20 flera kvällar i rad och efter nattamaten vid 23 har jag inte behövt amma fören 3-4. Så mamma har varit utvilad, notera varit, för nu är vi tillbaka med att amma var 3:e/4:e timma. Förklaringen fick vi delvis hos BVC i onsdags då lillan "bara" gått upp 200g på två veckor, förut gick hon upp 200g/vecka. Inte konstig man är mera hungrig då?! Var ingen katastrof än så vi hoppas ju självklart hon går upp till nästa gång vi ska dit för jag trivs så bra med att amma, har ju alltid maten med sig=) Så, nu har vi pratat nog om amning.

Vi har även testat gymma igen och nu tycker hon det är riktigt skoj, jollrar och "cyklar" som bara den. Att ligga på mage börjar också gå bättre och bättre men fortfarande bara i korta stunder. Hon utvecklas varje dag och det händer nya saker hela tiden, önskar alla nära och kära fick vara med!!!

Moderns dag firades med sovmorgon till 10.30 för både mig och Alma, sedan åt jag nybakade frallor som älskling varit o handlat medan vi sov. Dagen blev en riktig familjedag och jag fick pyssla lite med Almas album, vi såg en film (som verkligen var skitkass) och bara myste! En bra första morsdag måste jag säga=)

Alma har fått presenter nästan varje dag denna vecka, vi tackar och niger! Tänk om jag själv fick så mycket nya kläder, dåå skulle jag vara glad minsann=) i-landsproblem...jag har ju kläder, fy på mig!

Veckan i bilder:

     
Projekt album, en fjärdedel klart..det ska bli ett årsalbum så sparar lite.


Några av presenterna, tacktack!

     
Något positivt med regn=)


Världens finaste sötnöt! Fina accessoarer och kläder på: www.sötnöten.se

        

Kommentarer
Postat av: Ida

Gudars nu fäller jag en tår igen. Saknar ER så mycket...

2011-05-30 @ 12:47:16
URL: http://fruskoglund.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej Emmis!

Kul med alla framsteg lillan gör=) Jag ska fråga madde ang byxorna, skulle tippa på hm. Ska vi gå upp till sjukhuset på tisdag efter lunchen? Eller ska vi ta det en annan dag? Tänkte när man ändå är i stan;) Sen får vi boka in en dag snart att ses du, jag och our babies! Hoppas allt är bra med er. Stor kram

2011-06-01 @ 11:58:15
URL: http://emma85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0