Gekås, godisbutiken och trasig barnvagn

Då var det helg igen och vi har precis mumsat lite gott från Fyllinge pizzeria, men jag tog faktiskt en sallad;) För 6½ månad sedan satt vi också här med tända ljus och hade mumsat från pizzerian, men då i en helt annan situation. Med regelbundna värkar som avlöste varandra och ett illamående som tog överhand, Ted slog näven i bordet "neh,nu får det vara nog" och ca 45 senare satt vi på förlossningen och mindre en 10 timmar senare var vår älskade Alma född. 

Onsdagens babysim blev inställt pga sjukdom så vi kom (till min och Cissis stora glädje) iväg tidigare till Gekås. Shoppade, fikade, testade amningsrummet och brände pengar. Kom hem med en hel del fynd bl.a. till Almas garderob, soffan fick nya kuddar, min och Teds strumplåda är återigen välfyllda och jag fick ett par nya gorgeous pyjamasbyxor;)

Denna veckan har vi inte fått många timmars sömn nattetid, vi har sprungit om vartannat till spjälsängen och pillat in den lilla nappen. Det visade sig i onsdags att det var tand nr 2 som kommit upp. Så nu har Almisen fått sova mellan oss i sängen för att underlätta och hon sover tryggare. Känns konstigt att sova med henne där igen och nu kan man få sig en spark i magen och när man vaknar på morgonen kan hon ligga på mage och studera en. Men det är en övergångsperiod och när de där små bissingarna kommit upp ordentligt så ska vi återgå till rutinerna igen även om det är mysigt att ha henne där=)

Igår kom Maria & Arvid på lunch. Vi blev sittandes och pratade om allt möjligt och till sist blev det mörkt på himlen igen så vi fick ställa in promenaden. Istället tog Maria med oss ut i skogen. Åkte på rallyvägar och klev ut bland barren och skogsdoften till en liten butik fylld med godis. Bra pris och fräscha "råvaror" fast bra konstigt ställe att lägga en godisbutik på. Så nu har jag fyllt på med massa socker i magen.. Fast jag har faktiskt varit på gymmet två gånger denna vecka och funderar på morgondagen också.

Idag packade vi in barn och barnvagn för att åka till Lekcenter och införskaffa en åkpåse och kolla på bilbarnstol nivå 2. Väl där så släcker de lyset och stänger igen.. Attans. Men tur i oturen så upptäckte vi att fästet till sufletten gått sönder. Satans-helvetes-jävla-skit! Barnvagnen är Almas o mitt liv i veckorna. Och nu måste vi lämna den på service. Fixa fjädrar och suflett. Inte fasen ska en så ny vagn gå sönder och inte en Emmaljunga som utlovar så bra kvalité. Jaja, det blir väl bra när den är lagad men jag vägrar vara barnvagnslös så de får fixa en lånevagn!

Blev ett långt inlägg, hoppas ni orkar läsa OCH kommentera!

Nu ska vi se Fast and Furious 5 vilket jag lovat kärleken såå håll i hatten...

  Alma och Arvid har gått loss på godiset från Godisbutiken på landet.
 Kliiiiar sååå i munnen när tand nr 2 också kommit upp
  Kallt och blåsigt när det var dags för fmvilan så overallen åkte på, Alma såg så liten ut igen. Älskade Alma!

Kommentarer
Postat av: Maria

Du fick ju se vischan och ett ovh annat fint hus påvägen mot godiset :) Hoppas ni haft en bra helg och att filmerna var bra.

2011-10-09 @ 10:45:04
Postat av: Ida

Jag bara älskar att läsa din blogg, fast lite avundsjuk blir jag allt på er Ullareds vistelse :) Kärlek <3

2011-10-09 @ 13:51:36
URL: http://fruskoglund.blogg.se/
Postat av: Cissi

Nu har jag hittat hit.:)) ja lite bra grejer blev de ju i det stora gula varuhuset. :) kram

2011-10-11 @ 10:05:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0