Göteborg-Halmstad-Malmö-Halmstad

Denna helg har vi berest västkusten. Vi startade i fredags efter frukost. Bara jag och Alma begav oss mot Göteborg för en tjejhelg hos Malin. Första anhalten blev Mölnlycke och familjen Skoglund. Vi tog med barnen och gjorde IKEA. Blev lite stressigt och haffsigt men lite inhandlat blev det iaf, bl.a en rese-barnmatstol till Alma, så nu kan hon sitta och äta var som helst. Efter en trevlig eftermiddag med syster så åkte vi vidare till Malin och Sara. Vi lagade smarrig tvårätters och satt och pratade till midnatt.

Lördagen började tiiidigt! Alma vaknade gråtandes kl 5.10 och ville inte somna om fören tre timmar senare. Men efter någon extra timmes sömn på fm började vi om.. Dagen bjöd på strålande solsken och långa promenader och avslutades med en långlunch-fika mittemot Lars Lagerbäck;) Sedan packade vi ihop oss och for hemåt. Vår tjejhelg avslutades tidigare än planerat då det var dags för Zeb (Malin & Johns hund) att lämna jordelivet för att få busa och springa smärtfritt i hundhimlen. Känns konstigt att det var sista gången vi var hos Östlunds i Göteborg (de flyttar till Linköping i december) och att det var sista gången vi fick träffa Zeb. Tack fina vänner för mysiga dagar!

Hemfärden började lite tokigt med tre stopp i Kungsbacka för att pluppa in nappen och rätta till barnet. Nästa gång ska jag ha Alma fram när vi åker så långt.. Tokunge! Men hon gillade iaf när vi poppade med den nya barnskivan=) Väl hemma var det tomt, men pappa och farbror Robin dök sedan upp. Och aldrig har jag sett en så överlycklig Alma. Hoppade i gåstolen och skrattade högt när hon fick se sin pappa. Jag fick tårar i ögonen, var så fint o se. Det är pappas flicka det där<3

Gårdagen satte vi oss återigen i bilen. Mot Malmö denna gång. Moster Linnéa fick lite Almamys och efter lite fönstershopping på Nova-Lund åkte vi hem till mamma, Göran och Ewe för söndagsmiddag. Vi fick en JÄTTEFIN teckning som Ewelina tecknat. Den ramades in och hänger nu på en hedersplats i sovrummet. Hon är verkligen jätteduktig!! Alma blev även bortskämd med nya kläder och leksak från mormor.

Tack ALLA som gjort vår helg till hur mysig och trevlig som helst! Jag saknar er alla oerhört mycket och önskar verkligen att jag hade min familj mycket,mycket närmare... Men nu är det som det är och jag har gjort mitt val, ni är ALLTID välkomna hit iaf!!!

   
Första frosten med långpromenad, overall och vantar såklart! 
  
Både Melker och Alma tyckte Ikea bjöd på goda leksaker

Ewelina kan verkligen teckna!!! Så stolt
  
Tack världens bästa mormor! Även om den spelande leksaken går mamma på nerverna...





Kommentarer
Postat av: Ida

Mys är vad det är :) Saknar Er som alltid!

2011-10-17 @ 21:33:02
URL: http://fruskoglund.blogg.se/
Postat av: Ewelou

Naww tack så mycket Emma, o tack för att ni kom hit!!

2011-10-17 @ 21:57:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0