Almas namnsdag

Idag har vår lilla älskling sin första namnsdag. Vi har i min familj aldrig firat namnsdagar mer än att man sagt grattis o så. Men idag kommer Almas farmor och fastrar på besök så då blir det lite fika av den nyttigare varianten. Igår var det babysim omgång två. Var ungefär likvärdigt med förra gången men denna gång var ALLA bebisar på plats och ALLA skulle duscha samtidigt. 12 bebisar och endast två duschar med slang är ingen bra kombo och många ledsnade till sist på att vänta. Tycker det är sjukt konstigt att vi bara har 30min på oss efteråt. Alla vet ju hur det är med barn. Blev stress och svett men det gick väl ok ändå. Jag klagade lite i receptionen också och funderar på att slänga iväg ett mail till simklubben så det blir någon ordning.

Nu har vi bestämt oss, Cecilia och jag. Att nu ska vi ta tag i våra kroppar. Så på tisdag blir det provträning på Actic. Vi ska gymma på Sannarpsbadat minst 2ggr/vecka och sen ska jag nog teckna så jag kan köra pass inne i stan också. Jag är ju en passtjej och gillar att träna effektivt i ca 1h, så har man det gjort sen. Känns sjukt skoj att börja iaf och jag är taggad! Utöver det så blir det ju att fortsätta promenera men även jogga några kvällar i veckan. Gräddbullen ska bort! Jag ska bli starkare och få mera energi.

När Alma hoppade i gungan igår så låg Ted (med bar överkropp) på rygg, på golvet. Det blev som något vakum mellan svanken och golvet och han fick till ett skitroligt pruttljud när han lyfte sig lite. Alma stannade upp i sitt hoppande och helt plötsligt började hon skratta, skratta högt!!! Åå, jag var snabb fram med videokameran och började nästan tjuta. Guuud så härligt det var. Hon skrattade jättelänge och vi också.. Stora lilla tjejan då! Kan ju inte lägga in filmer här, det är jag för oteknisk för men en filmsnutt ligger på face för de som är min vän.

Nu ska vi ut och gå i det grå...Hej o hå!

 Dresscode mys passar i det här höstvädret

   Käkar majskrok medan mamma äter (dricker) frukost

Kommentarer
Postat av: Zara

Härligt att du känner dig så taggad, önskade att det kunde smitta av sig lite. Tittade dock på gamla bilder igår och kände att nu jävlar är det dags att ta tag i det, så lite energi har man nog fått.



Heja heja!<3

2011-09-09 @ 10:43:26
URL: http://nogg.se/zowo

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0