Denna vecka

Har vi: testat kyrkis och babyrytmik. Alma och Agnes satt helt paralyserade när kvinnan med gitarren drog igång, populärt var det iaf och skoj o träffa massa andra mammor och barn. Vi har babysimmat, hoppat från kanten, dykt och fått massa kallsupar. Varit i Harplinge och blivit inspirerade OCH imponderade av Ida och Jons hus, lunchat gott och fått badankor. Vi har bakat massa bröd och fyllt frysen för några veckor. Vi har även kämpat med gröten, åkt buss för första gången, fått sova hela nätter, haft en j-vla ond mjölkstockning, gymmat två gånger, gått ner 1kg och välkomnat hösten med lite nya kläder.

Såå, varför ta det lugnt en dag? =) Idag ska vi ner till stan och handla presenter inför kalaset. Sen upptäckte jag visst att jag har en jäst kvar som går ut på söndag så får bli ett par limpor till. Alma ligger och sover sin fm-lur, tokröda ögon och rinnande näsa. Så var hon förkyld igen, stackars! Men av erfarenhet från förra gången känner jag mig redo att bemästra viruset. 

Alma kan numera sitta själv och hon kör runt i sin "bil" och saboterar vilket gjort att jag kommit till insikt med att vi måste barnsäkra och plocka undan icke-barnvänliga-prylar. Som den stora växten vi har på golvet, den är ju inte nyttig att tugga på. Men jag tycker det är ganska sött när hon kör fram till köksluckorna och försöker öppna. Kommer starkt ångra att jag lät henne göra det om ett par månader. Helt plötsligt blev hon så stor och känns inte som en bebis längre. Man märker tydligt när hon vill "säga" något och hon har fått en helt fantastisk personlighet. Att klä på sig har aldrig hört till hennes stora intresse och idag gorma hon som vanligt och i gormandet hördes ett tvetydigt "appa". Jaa, men pappa var ju inte där och kunde rädda henne från hemska mamma som bara ska tvätta och krångla med kläder.. Tänk när hon börjar prata!

Varje dag är en erfarenhet rikare!

 Åker buss
   Rallyprinsessan!
 Glad skit!
 Provar babysittern första gången och...
... 6månader senare funkar den fortfarande=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0