Jakten på det perfekta huset del 3

Igår tog vi mod till oss. Ted ringde ägarna till huset som vi skrivit brev till. Under kvällspromenaden fick vi komma dit. Usch vad nervös jag var! Var en så konstig känsla att bara gå hem till någon man inte känner. De var trevliga, pratglada men huset njaa. Jag blev lite besviken faktiskt. Förut hade jag höga förhoppningar på det huset. Läget är fortfarande idylliskt men min dröm att köpa huset sjönk från 88% till 32%. Det var för litet. Jag vill ha ett stort luftigt hus. Ett fyrkantigt hus. Det här var massa konstiga vinklar och minilitet kök. Kort o gott, besvikelse. Nu har vi iaf varit där och kan (åtminstone jag) lämna det bakom oss.

Jag är ju fortfarande inne på att bygga nytt. Har funnit mitt perfekta hus och det kommer från Sävsjö Hus. Men Ted är inte lika övertygad om att nybygge är det bästa. Han vill ha något att påta med under måånga år. Bygger vi nytt så är det ju "färdigt" sen. Men jag resonerar annorlunda. Vi får se vad som blir av. Just nu är vi husförvirrade båda två och behöver nog en liten paus från alltihop...

 Katalogerna lägger sig på hög och förvirringen är total.. Vad vill vi??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0