Fixarbyxor

Idag började dagen tidigt, 05.30 vaknade lillstrumpa och efter att försökt få henne att somna om i ca2½ timma gick vi upp, drack en smoothie och på med fixarbyxorna. När de är på så fixar jag med allt mellan himmel och jord. Jag älskar att ha något att sysselsätta mig med/pyssla med när Alma sover, ibland får on hjälpa till. Det är som terapi för mig och jag blir liksom lugn av få stå i min egna värld och greja. Som jag skrivit tidigare så köpte jag ju en illgrön stol på loppis. Den har nu fått nytt liv. Men jag har inte bestämt mig för om jag blev nöjd eller inte. Kanske jag vill ha den brun och mer åt vintage-hållet eller så får den vara shabby chic.

Här kommer iaf lite bilder på det jag åstadkommit. I födelsedagspresent fick jag en målarstege av syster Ida, som jag självklart målat=) Nu vill jag bygga ett sånt vitrinskåp som Ernst gjorde (jaja, jag vet, bara pensionärer som ser det men faktiskt gör han en hel del bra) så nu ska det jagas 8st gamla, likadana fönster...

   Fixartjejorna!

Först gjorde jag vaggan
 

Sen sekretären
 

O så den röda stolen
 

Stegen
 

En gammal grön stol
     

Och sist men inte minst den lilla galgen till Almas dopklänning
 

Kommentarer
Postat av: Jennie

Fint..Ernst är ju bästa inredningprogrammet tycker jag=)

2011-09-05 @ 21:10:36
URL: http://kampan.blogg.se/
Postat av: Ewelou

Du o Alma är så duktiga sååå ;) LOVE.

2011-09-05 @ 21:22:45
Postat av: Emma N

Vad tjusigt Emma, gillar dina idéer :)

Åh vad Alma har växt, fina tjejen :)

Hoppas på att få träffa er snart. Kram kram

2011-09-05 @ 21:25:56
Postat av: Annika

Åh, jag gillar Ernst! Både det han gör och det han säger... ;-)

2011-09-06 @ 05:04:28
Postat av: Zara

Jag gillar stolen som vit, den blev otroligt snygg!

2011-09-06 @ 09:08:59
URL: http://nogg.se/zowo

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0