Skön helg

Har haft en såndär vi-gör-vad-vi-känner-för-helg. Förkylningarna hänger i luften och alla tre är lite småtäppta i näsan även om pappa Ted är värst. Igår var vi på visningen, huset var precis i vår smak med lagom med renovering. Men det är alldeles för långt från civilisationen. Vi var lite tidiga så vi åkte några airovarv i byn och den var förvisso väldigt trevlig. Men vill vi bo "granne" med bonde-Fredrik? Köra Alma överallt och ingenstans? Umgås med grannarna varje helg? Inte kunna gå på bio utan att planera en hel vecka innan? Nae, nackdelarna blev fler än fördelarna. Skam den som ger sig!

Efter visningen åkte vi till Väla för att se det nya köpcentret. Var fint, flashigt och hade det modernaste amningsrum jag varit i. Skulle shoppa till mig själv men hittade inte vartenda dugg. Ted tyckte Alma skulle få lite nya kläder, ja jag vet Ted tyckte! Så hon fick en del. Sen bar det iväg hemåt med lite gräddbullar. Man får unna sig ibland även om jag unnat mig alldeles för mkt i helgen... Skärpning Johansson annars kan du snart inte visa dig bland folk!!!

Idag var fixarbyxorna på. Kommer ett särskilt inlägg med det när det jag fixat klart. Tack vare fixar-frasse fick vi även för femtioelfte gången ordning och reda i klädkammaren, va me skit vi har! Nu får det vara färdigstädat där!
Det var den helgen det, mysig och skön men alldeles för kort. Fler såna! Inte massa planerat utan bara ta det som det kommer och göra vad man vill.

Ciao!

 Nytt i Almas garderob

 Goda gräddbullar från gräddbullerian, hemma i Östergötland säger vi kokosbollar, men nu var det ju ingen kokos på utan massa andra smaker så jaja...vi säger väl gräddbulle då

 Som det kan klia i munnen när bissingarna är påväg!!

 Älskade, älskade, älskade Alma. Ditt skratt förlänger mitt liv!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0