3 år och 11 månader

Igår blev världens bästa unge 11 månader, shit! Jag kan inte ta in att hon snart är 1år, att tiden gått så in i helsike snabbt och jag kan inte annat än säga att jag är världens lyckligaste! Att få barn, bilda familj och bli mamma är det mest fantastiska jag gjort och jag vill ha flera barn, flera att älska, flera att ge kärlek. För att se det här lilla pyret växa och utvecklas är så häftigt! Det händer nya saker varje dag och hon vill så gärna kunna allt på en gång, talet kommer så sakterliga även om det är obegripligt det hon säger och hon vill mer än gärna gå och reser sig därför mot allt som går, att flytta möblerna när gåvagnen står olägligt är också skoj.

Igår firade vi även tre fantastiskt innehållsrika år tillsammans. Jag köpte en stor bukett tulpaner och en kylskåpsmagnet och på fredag ska Robin sitta barnvakt och vi ska ut och äta bara vi två<3 Ska bli jättemysigt och jag ser fram emot att få göra mig lite extra fin, dutta den goda parfymen bakom öronen och kladda med sminket.

Jag har kommit i riktig ofas med min viktnedgång. Förra veckan var röd och därmed jättedålig, jag fuskade massor och snaskade godsaker både en, två och tre dagar. Fy skäms! Vågen visade därför ett halvt kilo plus vilket jag kunde listat ut med arslet. Men NU är jag igång igen. Efter en semla i kroppen, ilska och envishet i knoppen så körde jag 5,13km på 30min på crosstrainern, lastade på ett halvt kilo extra på maskinerna och löpte i 5min. Kom hem och åt egengjorda fiskpinnar med egengjord remouladsås och babyspenat.

I eftermiddag var farmor Maja och faster Emma här på lite fettisdagsfika och Alma fick en söt liten box med små böcker, tack för att ni ville komma!

Nu ska jag dricka mitt te och sen krypa ner hos min karl och känna mig nöjd över dagens prestationer!

-Emma

   
 


Kommentarer
Postat av: magdalena

Ja sjutton vad tiden går fort... Här fylls det 1 i morgon! Inte lätt att fatta var det året tog vägen :)

2012-02-21 @ 21:35:57
Postat av: Faster Emma :)

Tack själv Emma för att vi fick komma, alltid lika mysigt och man blir alltid lika varmt välkommen av er! :) Dessutom var semlorna super goda! :)

2012-02-21 @ 21:38:27
Postat av: Jennifer

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men jag är glad att jag gjorde det :). Prenumererar nu på din blogg på BlogLovin'!

2012-09-12 @ 11:27:27
URL: http://allaprivatlan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0