Inaktiv

Jag har varit inaktiv, både i hjärnkontoret och på bloggen. Denna vecka har kantrats av många tankar, knepiga val och avslutats med den första jobbhelgen på över ett år. Tankarna är fortfarande trassliga men med tiden kommer de redas ut. Jobbhelgen gick över förväntan även om det kändes helskumt att stå i omklädningsrummet iklädd den vita pyjamasen UTAN en jättemage. Trodde jag hade glömt hur jag arbetar som sjuksköterska, men det där sitter djupt rotat in i benmärgen och det kändes knappt att jag varit borta.. Skönt att få komma hemifrån och göra DET jag älskar men ännu skönare att komma hem och mötas av DE jag älskar; världens gladaste och underbaraste tjej och en fantastisk sambo! Började två igår, kom hem halv elva, åkte tio över sex i morse och kom hem kl tre i eftermiddags. Däremellan har jag endast luktat på min dotter och viskat älskade ord i hennes öra. Så det har bara varit mamma som gällt under hela kvällen vilket jag inte haft ett dugg emot<3 

Annars så har vi: provkört nya bilbarnstolen, promenerat maaassa med Maria&Arvid, bokat husvisningar, suttit på bassängkanten och ploppat i vattnet, fått mera snö, spanat in drömhuset (som tyvärr inte är till salu), busat på IKEA, Alma kan stå utan att hålla sig i, hon säger titta och vinkar glatt så fort någon närmar sig ytterdörren, vi har överraskat älskade lillasyster Linnéa i Lund, jag har gymmat och tacklats med känslor som uppstår veckan före veckan..

Imorgon är det ny vecka, nya tag. Nu har jag varit där nere och rotat ett tag men nästa vecka ska jag upp igen!
-Emma

   
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0