Vinterdagar

Syster Ewelina var kvar till tisdag eftermiddag och pulkaåkning var ju ett måste då snön ligger kvar (om än något i det hårdaste laget) och termometern har legat stadigt på minus. Vi åkte stjärtlapp och Alma åkte pulka. Men det hade nog varit roligare om det varit mera snö och om backen vart längre, finns alltid något att klaga på. Annars har veckan varit lugn, har promenerat massa och varit på gymmet gånger två. En ganska seg vecka mentalt. Har haft många tankar, gråtit många tårar och helt enkelt varit lite ur balans. Och att banta samtidigt som man är lite depp är inte så jäkla lätt, fast sakta men säkert ska jag nå mitt mål. Jag tänker inte ge upp!!

Nu har vi bestämt när det är Teds tur att vara hemma och när jag ska börja jobba. Vecka 26 smäller det, då kommer Ted hem och ska vara hemma tio veckor plus ansvara för inskolningen på förskola. Jag vet inte om jag ska jobba hela sommaren eller bara en period, beror lite på vad de har att erbjuda.. Och nästa helg ska jag hoppa in för de första passen på över ett år. Ska bli jätteroligt faktiskt! Längtar att få vara lite för mig själv och jobba med det jag brinner för även om jag kommer sakna lilla vilding! För hon är allt annat än lugn just nu. Hon reser sig mot allt, går längs med varenda möbel, ramlar, slår sig, gråter, upp igen osv osv. Hon bemästrar ju inte riktigt det där med att gå och stå själv men vill sååå gärna..

Idag skiner solen och så fort Alma vaknat från sin powernap (lyckades söva henne inne kors-i-taket men det är ju -13grader ute) och käkat lunch ska vi ge oss ut på en långpromenad. Blir nog ett stopp på lekcenter för att inhandla lite grejer så vi kan barnsäkra här hemma. Sulkys ska även testas då det närmar sig utlandssemester:)

-Emma
   
 


Kommentarer
Postat av: Linda Johansson

Nästa helg säger du, dagpass? Isåfall kanske jag har turen att få jobba med dig! Och jag kommer gärna på måndag och lunchar/fikar mer er. Kram Linda

2012-02-04 @ 13:39:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0