Alma 1år

I förrgår för ett år sedan föddes den mest underbara människa jag någonsin mött och den kärlek jag känner för henne har jag aldrig känt för någon. En obeskrivlig helt fantastisk känsla och varje dag står vi inför nya utmaningar. Ett helt fantastiskt år har gått och jag minns dagen då hon lades på mitt bröst som igår! När jag läser min förlossningsberättelse kan jag känna varje känsla precis som då och jag blir alldeles varm inombords. Jag kunde inte föreställa mig att det skulle vara så här underbart, intensivt, skrämmande och roligt att vara mamma. 
http://www.familjeliv.se/Forlossningsberattelser/Forlossning/nar-en-ljuvlig-liten-tjej-kom-till-varlden-964 
 
Alma Maja Elisabeth är nu ett helt år gammal och hon är 73,2 äpplen hög och väger 8590 gram. En liten men naggande god tjeja med en vilja och envishet av stål, ett skratt som kan få vem som helst på fall, ögon som tindrar och en charm som smittar på de flesta. Jag älskar henne så otroligt mycket!

Födelsedagen firades självklart med sång och presenter på morgonen, hon tittade med mycket märklig blick på oss båda två och undrade nog varför vi satt där och sjöng så tidigt på morgonen. Av oss fick hon en docka, en pusselpall och en jättefin virkad filt gjord av en tjej från mina hemtrakter. Arvid och Maria kom på lunch men fick gå hem då Arvid inte var riktigt kry men senare på eftermiddagen kom farmor och fastrar och vi firade självklart med tårta! Jag hoppas Alma var nöjd med dagen även om hon inte kommer komma ihåg den..

Idag bjöds det på ett stick i vardera ben och en stor ok-stämpel i rumpan. Hon går även numera för egen maskin, pekar på allt och säger "ä dä, ä dä" vilket jag tolkat som "vad är det" och förklarar då vad det är hon pekar på.. skohorn, taket, fåglar, bakmaskin m.m m.m Det ska läras i tid:)

-Emma

    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0