En helg hos mor

I fredags överraskade jag min karl med att tvätta bilen. Eftersom vi skulle fara neråt landet tyckte jag det var lägligt då den var skitig som aldrig förr och jag hatar att åka runt i en smutsig bil, känns tattigt på något sätt. Och snacka om att han blev överraskad, han visste inte vad han skulle säg. Men kommentarerna har avlöst varandra i helgen.. "vår bil ser ut som en leopard, den är lika fläckig". Jo,fast så roligt är det ju inte att tvätta bilen och jag skrubbade väl kanske inte petnoga som en biltokig karl hade gjort.

Iaf så har helgen, med en renare bil, spenderats hos min fina mamma, underbara lillasyster och finurliga Göran i Malmö. I lördags var flickorna på påskmarknad på Vellingeblomman och pojkarna gick på motormässa. Jag hittade äntligen bruna påskfjädrar plus massa annat fint till hemmet. Efter denna förmiddagsutflykt möttes vi upp och for in till staden för shopping. Blev en del till fröken bus så hon kan roa sig i lekparken utan hinder. Är ju inte världens enklaste att hitta gummistövlar till någon vars fötter är 10,5cm. De minsta vi kunde hitta var strl 19 och då är de 1,5cm förstora! Men med raggisar i så kan hon nog stappla runt i vattenpölarna.

Idag har vi varit hos världens starkaste syster som nu legat på s:t Lars i sex ofattbara månader. Alma bjöd på sitt härliga humör och sedan var det dags att åka hemåt. Denna gång var jobbigare än andra. Det är riktigt jobbigt att bo så långt från sina nära och kära. Jag vill ju ha det såhär jämt!

Idag har vi haft förlovningsdag och Ted gav mig en helt ljuvlig vårjacka som enligt min mening är den snyggaste man kan äga i vår! Tårarna rann när jag såg vad påsen innehöll. Tänk att ett klädesplagg kan göra en så glad.

Tack mamma, Göran, Linnéa och Ewelina för helgen! Snart ses vi igen!

-Emma

 
  Har tjuvstartat med påsken då vi far till Östergötland hela påskhelgen..
  Helgens investeringar och den toksöta mössan som mamma gjort till Alma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0